Marketing w branży prawniczej – sprawdź, dlaczego go potrzebujesz!

Podczas licznych współprac z kancelariami prawnymi często słyszeliśmy jedno życzenie: „Chcemy mieć więcej klientów". To udowodniło nam, że branża prawnicza staje przed takimi samymi wyzwaniami jak inne współczesne biznesy, a jednym z nich jest skuteczne pozyskiwanie klientów i generowanie zysków.

Drogą do osiągnięcia tego celu jest odpowiednio zaplanowany marketing, co potwierdzają wyniki osiągane przez naszych dotychczasowych klientów z branży prawniczej. Nadal nie jesteś przekonany, czy wdrożenie działań marketingowych to dobry krok do rozwoju Twojej działalności? Sprawdź, dlaczego możesz ich potrzebować!

Co wyróżnia branżę prawniczą? 

System poleceń w branży prawniczej jest bardzo rozwinięty, a wielu adwokatów korzysta z rekomendacji, aby zapewnić efektywność swojej działalności. Oczywiście, opinie są ważnym źródłem wiarygodności, ale czy w obecnej sytuacji trzeba jedynie czekać na klientów z polecenia, aby zapewnić sobie sukces? Rynek jest bardzo konkurencyjny, dlatego też należy przedsięwziąć dodatkowe działania, aby zaspokoić potrzeby klientów. Usługi prawnicze wymagają szczególnego podejścia, dlatego też wyczekiwanie na polecenia bynajmniej nie wystarczy.

W obecnej sytuacji rynkowej, gdzie konkurencja w branży prawniczej jest coraz większa, a klienci są coraz bardziej wymagający, kancelarie prawnicze muszą zadbać o to, by ich usługi były znane i doceniane. Odpowiednio prowadzony marketing może pomóc w osiągnięciu tego celu. Chociaż Kodeks Etyki Adwokackiej określa surowe ograniczenia dotyczące bezpośrednich przekazów reklamowych, nie oznacza to, że kancelarie adwokackie muszą całkowicie rezygnować z działań marketingowych. Przeciwnie – wiele subtelnych i skutecznych strategii marketingowych jest dozwolonych, a firmy powinny je wykorzystać dla swojej korzyści.

Efektywny marketing to nie tylko reklama, ale także pozycjonowanie strony internetowej, obecność w mapach Google, aktualizacja wizytówki Google Moja Firma oraz aktywna obsługa profili w serwisach społecznościowych. Zaangażowanie tych narzędzi nie narusza zasad etyki zawodowej, ale aby skutecznie zastosować te metody, potrzebne są wiedza i doświadczenie specjalistów, którzy zaplanują odpowiednią strategię marketingową.

Dlaczego warto wdrożyć działania marketingowe, prowadząc kancelarię adwokacką?

Działania marketingowe w dziedzinie prawa powinny być skoncentrowane na odpowiadaniu na realne potrzeby grupy docelowej. Klienci korzystający z usług prawnika chcą mieć możliwość świadomego wyboru, dlatego ważne jest, aby udostępniać konkretne, pełne informacje o kancelarii adwokackiej, w jaki sposób może ona im pomóc, a także umożliwić im łatwy i szybki dostęp do tych informacji za pomocą jednego hasła w wyszukiwarce. Statystyki pokazują, że średnia liczba miesięcznych zapytań użytkowników na podstawowe frazy związane z usługami prawniczymi jest wysoka. Możemy przekonać się o tym, analizując wyniki z narzędzia Ahrefs np. na słowo kluczowe „adwokat”:

Wolumen miesięcznych zapytań użytkowników według narzędzia Ahrefs

W praktyce oznacza to, że hasło „adwokat” jest wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarkę aż 13 tysięcy razy miesięcznie, co świadczy o dużym zapotrzebowaniu na tego rodzaju usługi. Liczba wyników wyświetlających się na tę frazę też jest ogromna – aby wyprzedzić konkurencję w wyszukiwarce i uzyskać wysoką pozycję swojej strony w Google, potrzebujesz więc marketingu. 

Warto pamiętać, że marketing w branży prawniczej to nie tylko narzędzie do pozyskiwania klientów, ale również sposób na budowanie wizerunku firmy oraz wyróżnienie się na tle konkurencji. Dlatego, jeśli chcemy, aby nasza kancelaria była skuteczna i zauważalna, warto inwestować w marketing.

Kontakt

Porozmawiajmy!

Nasi specjaliści pomogą w wyborze najlepszego rozwiązania dla Twojej kancelarii.

Adres

Adres

Strategiczni.pl Sp. z o.o.
Rysia 1a, III piętro (pokój 337)
53-656 Wrocław

Strategiczni.pl Sp. z o.o.
Rysia 1a, III piętro (pokój 337)
53-656 Wrocław

Strategiczni.pl Sp. z o.o.
Rysia 1a, III piętro (pokój 337)
53-656 Wrocław

Creanso Sp. z o.o.
pl. Solidarności 1/3/5, piętro 5, pok. 505
53-661 Wrocław