Jak kancelaria adwokacka pozyskała nowych klientów za pomocą wizytówki Google Moja Firma?
Nasz Klient to kancelaria adwokacka świadcząca usługi prawne na terenie jednego z największych nadmorskich miast. Firma działa na rynku od 2010 roku, specjalizując się w sprawach z zakresu prawa cywilnego, rodzinnego, administracyjnego, gospodarczego, a także prawa pracy oraz ubezpieczeń społecznych.

Założenia projektu
Współpraca z naszą agencją obejmowała pozycjonowanie lokalne z wykorzystaniem wizytówki Google Moja Firma. Naszym kluczowym celem było zwiększenie widoczności kancelarii w wynikach Google Maps i skuteczne dotarcie do klientów z okolicy. Priorytetem i jednocześnie dużym wyzwaniem projektu było zbudowanie pozycji lidera na najważniejsze frazy kluczowe związane z głównymi usługami kancelarii.
Nasze rozwiązania
Klient zwrócił się do nas, aby skutecznie wypromować świadczone usługi prawne na terenie miasta, w którym prowadzi kancelarię adwokacką. Podstawowym celem było zdobycie nowych klientów z okolicy przy jednoczesnym niewielkim budżecie. Mając duże doświadczenie w lokalnym SEO, wiedzieliśmy, że pierwszym krokiem w naszej strategii musi być wizytówka Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps.
Naszą pracę rozpoczęliśmy więc od prawidłowej optymalizacji wizytówki Klienta. Profil Firmy w Google jest często pierwszym punktem styku potencjalnego klienta ze stroną kancelarii. Użytkownicy poszukujący konkretnej pomocy prawnej zazwyczaj najpierw trafiają bowiem na wizytówkę GMF. Z tego powodu jej optymalizacja była dla nas priorytetem.
W tym celu uzupełniliśmy i poprawiliśmy kluczowe atrybuty, jakie muszą znaleźć się na wizytówce GMF. Zadbaliśmy o unikalny opis firmy, aby odnosił się do oferowanych usług i był poprawnie zoptymalizowany pod kątem fraz kluczowych (w tym fraz lokalnych) wyszukiwanych przez użytkowników.
Na podstawie analiz przeprowadzonych w specjalistycznych narzędziach SEO wyodrębniliśmy główne kategorie i sprecyzowaliśmy profil dzialalności kancelarii. Przygotowaliśmy treści opisujące usługi, które wzbogaciliśmy odpowiednimi zdjęciami. Następnie zajęliśmy się aktywnym prowadzeniem wizytówki GMF Klienta i regularnymi publikacjami wpisów. Dzięki temu wizytówka Klienta w Google wygląda atrakcyjnie, wyróżnia się wśród konkurencji i jest lepiej widoczna dla użytkowników.
Efekty

Jak widać na załączonych statystykach z ostatnich 28 dni, wizytówkę naszego Klienta wyświetliło 35 tys. osób, z czego uzyskaliśmy 30 tys. aktywności. Podjęte działania w zakresie prowadzenia wizytówki GMF przyniosły więc relatywnie szybki i w pełni satysfakcjonujący dla klienta rezultat.

Natomiast na powyższym wykresie widzimy, że spośród 19 736 miesięcznych wyszukiwań aż 8 367 (42,4%) stanowiły wyszukiwania bezpośrednie. Oznacza to, że klienci dotarli do wizytówki, wpisując w wyszukiwarkę konkretne zapytanie zawierające nazwę firmy lub jej adres.
Z kolei 11 268 użytkowników (57%) nie znało wcześniej wizytówki naszego Klienta i odkryło ją dopiero po wdrożeniu działań optymalizacyjnych przez naszą agencję. To pokazuje, że prawidłowo zoptymalizowana wizytówka może każdego miesiąca dostarczyć wielu nowych klientów.
Wyniki te są bardzo zadowalające, bo jak sami wiemy, coraz częściej zwracamy uwagę na wizytówkę Google. Interesują nas na niej nie tylko opinie innych osób, ale też lokalizacja, która pozwala w prosty sposób uruchomić nawigację.
Dzięki naszej współpracy Klient zyskał:
wzrost widoczności w wynikach Google Maps;
wzrost liczby wyświetleń i kliknięć witryny;
dotarcie do lokalnej grupy użytkowników;
pozytywny wizerunek i zaufanie wśród użytkowników.
Kontakt
Porozmawiajmy!
Nasi specjaliści pomogą w wyborze najlepszego rozwiązania dla Twojej kancelarii.
Creanso Sp. z o.o.
pl. Solidarności 1/3/5, piętro 5, pok. 505
53-661 Wrocław