Google Ads dla radców prawnych – wszystko, co musisz wiedzieć
Wraz z nadejściem roku 2023 wiele zmieniło się w dziedzinie marketingu prawniczego, a nowe regulacje dotyczą zarówno adwokatów, jak i radców. Zniesienie zakazu reklamy to istotny krok naprzód w kontekście promowania usług i kancelarii. Istnieją jednak wciąż ograniczenia wynikające ze stosowania rozmaitych narzędzi marketingowych. Jednym z nich jest Google Ads, jednak jego zastosowanie wciąż budzi wiele wątpliwości i obaw. Wiele osób działających w branży prawnej zastanawia się, czy to rozwiązanie nie narusza aktualnych przepisów. Czy radca prawny może korzystać z Google Ads? Sprawdź, jak wygląda aktualna sytuacja na rynku!

Marketing prawny w 2023 roku – co się zmieniło?
Na Nadzwyczajnym Krajowym Zjeździe Radców Prawnych, który odbył się w dniach 6-8 lipca 2022 roku, wprowadzono nowe zmiany w Kodeksie Etyki. Przepisy weszły w życie w styczniu 2023 roku. Jedną z najważniejszych regulacji jest zmodyfikowana definicja informowania o wykonywaniu zawodu. Wynika z niej, że radcy prawni będą mogli prowadzić komunikację, która ma służyć promocji ich wizerunku, świadczonych usług czy prowadzonej kancelarii. Oznacza to m.in. możliwość powoływania się na opinie czy rekomendacje klientów, o ile ten wyrazi na to zgodę (istnieje jednak kilka wyjątków, w tym sprawy karne, rodzinne, opiekuńcze), a także korzystania z usług podmiotów zewnętrznych, czyli np. agencji marketingowych.
Radcy prawni mogą współpracować z profesjonalistami, którzy specjalizują się w działaniach promocyjnych i reklamowych, aby skutecznie dotrzeć do swojej grupy docelowej. Najważniejszą kwestią jest jednak zachowanie najwyższej dbałości o treść i sposób przekazu – komunikaty nie mogą ani wprowadzać odbiorców w błąd, ani naruszać obowiązujących przepisów.
Nie tylko radcy prawni doczekali się możliwości promowania swojej działalności. Wprowadzenie nowej ustawy przez Naczelną Radę Adwokacką 26 maja 2023 roku przyniosło również zmiany dla kancelarii adwokackich. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.
Czy radca prawny może promować się za pomocą Google Ads?
Komisja do spraw wykonywania zawodu i etyki Okręgowej Izby Radców Prawnych w Krakowie wydała w 2016 roku swoje stanowisko dotyczące korzystania z usługi Google Ads. Zgodnie z przedstawioną opinią, korzystanie z tej usługi jest dozwolone, pod warunkiem spełnienia dwóch kryteriów.
Pierwszym z nich jest wykorzystanie Google Ads w celu zwiększenia szans na dotarcie do potencjalnych klientów poszukujących pomocy prawnej. Drugim wymóg dotyczy przestrzegania przepisów zawartych w Kodeksie Etyki Radców Prawnych w zakresie informowania o swojej działalności zawodowej.
W praktyce oznacza to, że radcy prawni mogą korzystać z Google Ads, jeśli ich reklama ma charakter czysto informacyjny. Wykorzystanie tego narzędzia przypomina efekty pozycjonowania, ponieważ kancelaria ma większe szanse dotrzeć do osób poszukujących pomocy prawniczej, szczególnie jeśli wykorzystuje frazy związane z konkretną lokalizacją. Ważne jest jednak, aby przekaz reklamowy nie działał na niekorzyść innych radców i nie naruszał zasad etyki zawodowej.
Jak działa Google Ads?
Google Ads to platforma reklamowa oferowana przez Google, która umożliwia firmom promowanie swoich produktów i usług w wyszukiwarce oraz w dedykowanej sieci reklamowej. Jak działa to narzędzie?
Na początku należy oczywiście stworzyć konto w Google Ads i zdefiniować cele kampanii reklamowej. Aby zmaksymalizować efekty i nie ponieść zbędnych kosztów warto powierzyć zaplanowanie strategii i wdrożenie poszczególnych działań specjalistom. Istotnymi elementami jest określenie budżetu, czyli kwoty, którą radca jest gotów przeznaczyć na reklamę, a także słów kluczowych powiązanych z typem świadczonych usług.
Koszt reklam w Google Ads jest ustalany w oparciu o model pay-per-click (PPC), czyli płatność za kliknięcie. Radca prawny ponosi koszt tylko wtedy, gdy ktoś kliknie jego reklamę. W praktyce oznacza wysoki potencjał zwrotu z inwestycji, jeśli reklama przyciągnie odpowiednich klientów.
Za pomocą Google Ads może dotrzeć do osób, które szukają usług w konkretnej lokalizacji. Wszystko za sprawą opcji targetowania – radca prawny może określić, w jakim mieście lub regionie mają być wyświetlane reklamy, co pozwala na dotarcie bezpośrednio do klientów zamieszkujących w danej okolicy. Docieranie do lokalnych klientów jest niezwykle ważne z perspektywy biznesowej, dlatego że to oni stanowią najbardziej prawdopodobną grupę odbiorców usług prawnych.
Korzyści z reklamy w Google Ads
Reklama w Google Ads oferuje wiele korzyści dla radców prawnych, którzy zdecydują się na taką formę przekazywania informacji o swoich usługach. Przede wszystkim umożliwia dotarcie do szerokiej grupy potencjalnych użytkowników internetu, którzy aktywnie poszukują pomocy prawnej w wyszukiwarce Google. Opcja precyzyjnego targetowania reklamy umożliwia bezpośrednie kierowanie komunikatów do osób z określonymi potrzebami, preferencjami czy lokalizacją, zwiększając tym samym szanse na pozyskanie nowych klientów.
Reklama w Google Ads pozwala specjalistom na śledzenie wyników i mierzenie efektywności kampanii za pomocą dostępnych narzędzi analitycznych, co umożliwia wprowadzenie w strategii marketingowej niezbędnych udoskonaleń. Umiejętne korzystanie z tego narzędzia może przyczynić się do zwiększenia widoczności i rozpoznawalności kancelarii radcy prawnego, a co za tym stoi – przyspieszenia rozwoju biznesu.
Podsumowanie
Reklama kancelarii prawnej w Google Ads może być skutecznym narzędziem marketingowym, o ile jest zgodna z zasadami etyki radcy prawnego. Przekaz reklamowy powinien mieć charakter czysto informacyjny i nie powinien naruszać obowiązujących przepisów zawartych w Kodeksie Etyki Radców Prawnych. Korzystanie z Google Ads umożliwia precyzyjne targetowanie reklam, co pozwala na dotarcie do potencjalnych klientów zainteresowanych usługami prawnymi.
Nie zaniedbuj swojej obecności online i nie pozwól konkurencji zostawić Cię w tyle! Zadbaj o skuteczne promowanie swojej kancelarii prawnej i zdobądź przewagę na rynku dzięki reklamie w Google Ads.
Kontakt
Porozmawiajmy!
Nasi specjaliści pomogą w wyborze najlepszego rozwiązania dla Twojej kancelarii.
Creanso Sp. z o.o.
pl. Solidarności 1/3/5, piętro 5, pok. 505
53-661 Wrocław