Blog prawniczy – jak skutecznie go prowadzić?

W branży prawniczej artykuły na blogu to jedno z najważniejszych narzędzi do przyciągania klientów i budowania reputacji oraz profesjonalnego wizerunku w sieci.

Co istotne, prowadzenie bloga firmowego kancelarii stanowi efektywny i w pełni bezpieczny sposób działania w Internecie, który nie narusza rygorystycznych zasad narzuconych na adwokatów w zakresie reklamy. Z tego powodu coraz szersza grupa adwokatów i radców prawnych korzysta z tego narzędzia, dostrzegając potencjał i benefity stojące za regularnie publikowanym, wysokiej jakości contentem na stronie internetowej. Wartość umiejętnie realizowanego content marketingu okazuje się więc niepodważalna, dlatego w tym artykule skupimy się na innej istotnej kwestii – jakie artykuły publikować na blogu prawniczym? I czy warto pisać o tym, co już można bez trudu odnaleźć w sieci? Sprawdźmy! 

Jak skutecznie prowadzić bloga w branży prawniczej – najważniejsze zasady

Blog firmowy to bez wątpienia podstawa działań marketingowych w trudnej branży prawniczej – przede wszystkim z uwagi na fakt, że wykazuje istotny wpływ na SEO i proces pozycjonowania strony internetowej w wyszukiwarce Google. Na początku warto jednak zadbać o to, by blog spełniał kilka istotnych wymogów, dzięki którym będzie możliwe pełne wykorzystanie potencjału tkwiącego w tym zgoła niepozornym narzędziu. 

Unikalność

Jedną z najważniejszych zasad, za którymi należy podążać, tworząc content na bloga prawniczego, jest unikalność (ważna niezależnie od branży, w której działamy!). Z tego powodu artykuły publikowane na blogu kancelarii adwokackiej muszą być oryginalne, oparte na jej wiedzy i doświadczeniu. Co więcej, duplikacja treści – zarówno wewnętrzna, jak i zewnętrzna – jest ponadto surowo karana bez Google i może przynieść skutek odwrotny do zamierzonego, osłabiając widoczność strony w wyszukiwarce. 

Regularność publikacji

Kolejną istotną kwestią jest regularność publikacji. Aby działania z zakresu content marketingu przyniosły oczekiwane efekty i były skuteczne, muszą bowiem być realizowane systematycznie, najlepiej na podstawie przygotowanej uprzednio strategii contentowej i umiejętnie zaplanowanego harmonogramu wpisów uwzględniającego również bieżące wydarzenia i aktualne tematy, które nurtują społeczeństwo. Warto dopilnować tego, by nowe treści pojawiały się na blogu regularnie, np. raz lub dwa razy w tygodniu. 

Optymalizacja artykułów pod frazy kluczowe

Prowadząc bloga firmowego w branży prawniczej, warto zadbać również o to, by publikowane artykuły zawierały popularne frazy kluczowe, za pomocą których internauci szukają usług kancelarii. Artykuły powinny odpowiadać na najczęściej zadawane przez potencjalnych klientów pytania. W tym przypadku działa bowiem prosta zasada: im więcej odpowiedzi udzielisz na nurtujące odbiorców kwestie, tym większa szansa na ich zainteresowanie i zachęcenie do odwiedzenia strony internetowej. 

Przystępny język

Publikacje na blogu firmowym w przypadku kancelarii adwokackich skutecznie budują wizerunek eksperta w danym obszarze prawa oraz dowodzą wiedzy i doświadczenia adwokata, wywołując dzięki temu zaufanie wśród odbiorców. Użytkownicy również wysoko cenią chęć dzielenia się wiedzą i ochoczo odwiedzają zaufane, merytoryczne źródła dostarczające im użytecznej wiedzy. Pamiętaj jednak przy tym, że szczegółowe, objaśniające zawiłe kwestie prawne wpisy blogowe niosą ogromną wartość dla odbiorców, pod warunkiem że są napisane przystępnym i zrozumiałym dla przeciętnego człowieka językiem. 

Aby treść była czytelna i atrakcyjna dla odbiorców, warto więc unikać zawiłych, branżowych sformułowań, enigmatycznie brzmiących definicji czy innych językowych niuansów właściwych wyłącznie dla żargonu prawniczego. Tworząc teksty na bloga prawniczego, należy mieć cały czas w pamięci, że kierujemy przekaz do osób, które – w założeniu – nie posiadają rozległej wiedzy prawnej, dlatego należy każdorazowo dopasować język do odbiorcy.

Co publikować na blogu kancelarii adwokackiej?

Prowadząc bloga firmowego kancelarii, warto poruszać zagadnienia dotykające kwestii takich jak m.in.: 

  • porady z zakresu najczęściej poszukiwanych usług prawnych – np. na co zwrócić uwagę, pisząc pozew sądowy; jak przygotować się do pierwszego spotkania z adwokatem itp.; 

  • nowe zmiany w prawie i przepisy, które właśnie zaczęły obowiązywać lub mają wejść w życie w najbliższym czasie, w związku z czym cieszą się popularnością i wywołują wiele pytań ze strony potencjalnych klientów; 

  • wpisy typu case studies omawiające przykłady zakończonych spraw (anonimowo). 


Warto szukać tematów, które w danym czasie cieszą się żywym zainteresowaniem wśród społeczeństwa, starając się je omówić w przystępny i wyczerpujący sposób. Jednak co zrobić w przypadku zagadnień, które są szeroko opisywane w internecie, a podobne artykuły można już bez większego trudu znaleźć w sieci? Wówczas może pojawić się dylemat, czy w ogóle warto pisać bloga.

Odpowiedź na tak postawione pytanie jest tylko jedna – z pewnością warto, ale warto też postarać się zrobić to lepiej niż konkurencja. W tym celu opłaci się dostarczać użytkownikom pewną wartość dodaną. Poza dokładniejszym i bardziej szczegółowym omówieniem zagadnienia może to być również np. dodanie wypowiedzi eksperta specjalizującego się w danej dziedzinie prawa czy opisanie przykładu z życia, dzięki czemu cały wpis będzie jednocześnie znacznie łatwiejszy do przyswojenia.

Kontakt

Porozmawiajmy!

Nasi specjaliści pomogą w wyborze najlepszego rozwiązania dla Twojej kancelarii.

Adres

Adres

Strategiczni.pl Sp. z o.o.
Rysia 1a, III piętro (pokój 337)
53-656 Wrocław

Strategiczni.pl Sp. z o.o.
Rysia 1a, III piętro (pokój 337)
53-656 Wrocław

Strategiczni.pl Sp. z o.o.
Rysia 1a, III piętro (pokój 337)
53-656 Wrocław

Creanso Sp. z o.o.
pl. Solidarności 1/3/5, piętro 5, pok. 505
53-661 Wrocław