6 elementów strategii SEO, które zwiększą widoczność strony internetowej prawnika

Każda firma, która chce skutecznie wdrażać działania marketingowe i osiągać oczekiwane zyski, musi uprzednio zadbać o solidne fundamenty. Punktem wyjścia każdorazowo jest strona internetowa – dotyczy to również specjalistów działających w branży prawniczej. Poprawnie zoptymalizowana witryna to bowiem podstawa do tego, by była ona widoczna w sieci i łatwo znajdowana przez potencjalnych klientów – a ci stają się coraz bardziej wymagający i chcą otrzymywać komplet niezbędnych informacji o kancelarii już za pomocą zaledwie kilku kliknięć. Sprawdź, czy Twoja witryna internetowa jest na to gotowa!

Strona internetowa to Twoja wizytówka w sieci

Świadcząc usługi prawne, z pewnością polegasz w dużej mierze na poleceniach i rekomendacjach, opierając na nich swoją główną strategię pozyskiwania klientów. Tymczasem opinie i polecenia bynajmniej nie są jedynym skutecznym źródłem nowych zleceń – dziś rośnie znaczenie wizerunku prawnika w Internecie. Dla wielu osób to właśnie informacje, które mogą znaleźć o kancelarii w sieci, decydują o tym, z czyjej pomocy prawnej ostatecznie skorzystają. 

Co więcej, nawet korzystając z systemu rekomendacji, nadal powinieneś zadbać o to, by strona Twojej kancelarii była dopracowana – w końcu osoba, która dowiedziała się o Twoich usługach z polecenia, z pewnością oczekuje, że po wejściu na Twoją witrynę, nie dozna rozczarowania. Zastanów się więc, na co trafi potencjalny klient, wchodząc po raz pierwszy na Twoją stronę? Czy jej wygląd zachęci go do kontaktu? Czy zawarte na stronie informacje będą wystarczające do tego, by zdecydował się na Twoje usługi? Czy może wręcz przeciwnie – niedopracowana witryna sprawi, że udzielona rekomendacja natychmiast straci na swej wiarygodności, wywołując w odbiorcy uzasadnione wątpliwości?

Pamiętaj, Twoja strona internetowa to Twoja podstawowa wizytówka i narzędzie do budowania profesjonalnego wizerunku. Wykorzystaj ją więc, aby zyskać zainteresowanie i zaufanie użytkowników i skutecznie zwiększyć swoje zyski. Jak? Oto 6 najważniejszych elementów strategii SEO, które pozwolą Twojej witrynie zaistnieć w wynikach wyszukiwania Google, a tym samym przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów!

Wybór fraz lokalnych

Z doświadczenia zebranego w trakcie licznych współprac wiemy, że większość prawników i kancelarii to biznesy lokalne, którym zależy przede wszystkim na dotarciu do klientów z konkretnego obszaru. Wykorzystując lokalne frazy kluczowe na stronie internetowej, zwiększasz tym samym swoje szanse na skuteczne pozyskanie klientów z lokalnego rynku.

Jeśli – dla przykładu – Twoja kancelaria działa na obszarze Wrocławia, a Ty sam specjalizujesz się w prawie karnym, użytkownicy poszukujący pomocy prawnej w tym mieście mogą użyć w tym celu przedstawionych poniżej fraz lokalnych: 

Przykładowe lokalne frazy kluczowe według narzędzia Ahrefs


Spójrzmy, co otrzymają, wpisując w wyszukiwarkę Google pierwszą frazę kluczową – „adwokat wrocław sprawy karne”: 

Najwyżej znajdują się wyniki sponsorowane. Oznacza to, że strony prawników, które znalazły się na pierwszych czterech pozycjach w Google, osiągnęły ten imponujący wynik dzięki usłudze Google Ads.

Patrząc na wyniki wyszukiwania Google, w następnej kolejności wyświetlają się wizytówki Google Moja Firma (inaczej Profil Firmy w Google). W przypadku wyszukiwań lokalnych są one niezwykle użyteczne, ponieważ – jak widać na powyższym zdjęciu – w szybki sposób dostarczają użytkownikom niezbędnych informacji kontaktowych na temat kancelarii zlokalizowanych w pobliżu. 

Po skierowaniu kursora myszy nieco niżej użytkownikowi wyświetlają się tzw. organiczne wyniki wyszukiwania – to właśnie tutaj działa SEO i pozycjonowanie strony internetowej. Aby tam trafić, potrzebujesz odpowiednio zaplanowanej strategii – w przeciwnym wypadku będziesz niewidoczny w sieci dla użytkowników i nie zdołasz dotrzeć ze swoją ofertą do potencjalnych klientów.

Jeśli wydaje Ci się, że prawnicy nie potrzebują marketingu, a konkurencja nie podejmuje w tym zakresie intensywnych działań – szybkie zajrzenie na pierwszą stronę Google’a jednoznacznie dowodzi, że rzeczywistość wygląda zupełnie inaczej.

Profil Firmy w Google

Wspomniany już wyżej Profil Firmy w Google to bez wątpienia podstawowe narzędzie marketingowe w przypadku firm świadczących usługi lokalnie w konkretnym regionie, mieście czy dzielnicy. 

Dzięki wirtualnej wizytówce w Google zyskasz:

  • większą widoczność wynikach wyszukiwania – Twoja firma będzie wyświetlać się na pierwszej stronie Google;

  • dotarcie do lokalnych klientów – staniesz się widoczny dla użytkowników szukających usług prawniczych w Twojej okolicy; 

  • możliwość otrzymywania opinii i odpowiadania na nie – dzięki temu klienci będą mogli wystawiać opinie na temat Twoich usług, budując tym samym wiarygodność Twojej marki i zaufanie innych użytkowników; 

  • wgląd do przydatnych statystyk i analizy interakcji klientów – dowiesz się, skąd pochodzą Twoi odbiorcy i jakie działania podejmują w zakresie Twojej wizytówki, co pozwoli Ci lepiej dopasować strategię do potrzeb użytkowników. 


Pozyskiwanie linków zewnętrznych ze źródeł lokalnych

Jeśli chcesz skutecznie pozyskiwać nowych klientów, potrzebujesz mocnej reputacji i profesjonalnego wizerunku. Prowadząc własną praktykę prawniczą, z pewnością jesteś ekspertem w swojej dziedzinie – teraz musisz jeszcze pokazać to użytkownikom Internetu. Jednym ze środków do tego celu jest właśnie pozyskiwanie wartościowych linków pochodzących ze źródeł lokalnych, takich jak lokalne portale informacyjne, katalogi firm czy strony społecznościowe. Dzięki temu nie tylko poprawisz pozycję swojej strony w lokalnych wynikach wyszukiwania, ale również przyciągniesz uwagę mieszkańców danego obszaru, co przełoży się na większą sprzedaż. 

Analiza lokalnej konkurencji

Analiza konkurencji pozwala zidentyfikować luki i możliwości, jakie daje branża, a także nisze rynkowe, które warto wykorzystać do zdobycia przewagi konkurencyjnej. Badanie konkurencji jest ważne z perspektywy SEO również dlatego, że dostarcza cennych informacji na temat potencjalnych fraz kluczowych, treści i strategii pozycjonowania, które są skuteczne w kontekście lokalnym. Warto też zweryfikować tzw. content gap między Twoją stroną a witrynami konkurencji i ocenić na tej podstawie, które tematy warto jeszcze poruszyć. 

Prowadzenie bloga firmowego

Wartościowy content marketing jest sprawdzonym wsparciem dla działań z zakresu SEO. Ponadto regularna publikacja artykułów blogowych buduje autorytet strony i zwiększa zaufanie do niej – zarówno ze strony algorytmów Google, jak i realnych użytkowników. Dzięki blogowi firmowemu masz okazję przedstawić się odbiorcom jak ekspert w Twojej dziedzinie, a publikując treści odpowiadające na zapytania użytkowników, zwiększasz tym samym szansę na to, że czytelnik zdecyduje się skorzystać właśnie z Twojego wsparcia. 

Prawidłowo zoptymalizowane strony usługowe

Użytkownik poszukujący pomocy prawnej, który wchodzi na Twoją stronę, oczekuje, że zobaczy tam konkretne informacje na temat tego, w jakim zakresie jesteś w stanie mu pomóc. Aby rzeczywiście tak było, potrzebujesz stron usługowych, które będą poprawnie zoptymalizowane i wyczerpująco opisane. Warto zawrzeć tam konkretne informacje o zakresie świadczonych usług, specjalizacji kancelarii, doświadczeniu czy unikalnych cechach, które mogą wyróżnić ją na tle konkurencji. Natomiast dzięki uwzględnieniu odpowiednich słów kluczowych i opracowaniu prawidłowej struktury treści można znacznie zwiększyć szanse na pojawienie się strony w TOP10 wyników wyszukiwania.

Kontakt

Porozmawiajmy!

Nasi specjaliści pomogą w wyborze najlepszego rozwiązania dla Twojej kancelarii.

Adres

Adres

Strategiczni.pl Sp. z o.o.
Rysia 1a, III piętro (pokój 337)
53-656 Wrocław

Strategiczni.pl Sp. z o.o.
Rysia 1a, III piętro (pokój 337)
53-656 Wrocław

Strategiczni.pl Sp. z o.o.
Rysia 1a, III piętro (pokój 337)
53-656 Wrocław

Creanso Sp. z o.o.
pl. Solidarności 1/3/5, piętro 5, pok. 505
53-661 Wrocław