Profil Firmy w Google – jak poprawnie go uzupełnić?
Profil Firmy w Google (znany szerzej również jako Google Moja Firma) to narzędzie niezbędne dla lokalnego SEO, a tym samym prawników, którzy chcą promować swoje usługi w określonym regionie lub mieście.

Bez właściwie prowadzonej wizytówki GMF żadna lokalna firma nie ma szans na osiągnięcie pożądanej widoczności w sieci. To narzędzie jest kluczowe do budowania profesjonalnego wizerunku kancelarii, a także okazuje się skutecznym sposobem na jej zaistnienie w lokalnych mediach.
Rozważ zwiększenie widoczności swojej kancelarii w Internecie – im więcej informacji o niej użytkownik znajdzie, tym większa szansa, że dotrze do Twojej oferty i skorzysta z oferowanych usług. Sprawdź, jak poprawnie pozycjonować swoją wizytówkę w Google Maps!
Profil Firmy w Google – dlaczego jest ważny w przypadku branży prawniczej?
Prawidłowa optymalizacja wizytówki Google Moja Firma może znacząco zwiększyć widoczność Twojej strony w wynikach wyszukiwania oraz mapach Google. Pozycjonowanie wizytówki GMF ma ogromne znaczenie dla lokalnych biznesów, ponieważ może zapewnić Twojej kancelarii przewagę nad konkurencją. Wizytówka GMF najczęściej jest również pierwszym punktem styku użytkowników z Twoją stroną internetową, dlatego warto poświęcić jej czas, by prawidłowo zadbać o jej optymalizację.
Czy wiesz, jak ważne jest regularne prowadzenie wizytówki GMF dla kancelarii adwokackich oraz innych firm działających na rynkach lokalnych? Jeśli chcesz poznać odpowiedź, wystarczy spojrzeć na wyniki, jakie uzyskał jeden z naszych Klientów, dzięki zoptymalizowaniu swojej wizytówki:

Statystyki uzyskane w ciągu ostatnich 28 dni dowodzą skuteczności naszych działań związanych z prowadzeniem wizytówki Klienta. Okazało się, że wizytówkę wyświetliło ponad 35 tys. osób, co przełożyło się na imponujący wynik liczby aktywności – 30 tys. Uzyskany rezultat jest znaczący i zadowalający.
Pamiętaj – brak profilu GMF oznacza, że Twoja firma nie będzie wyświetlała się w mapach Google dla użytkowników z najbliższej okolicy. To może mieć znaczący wpływ na Twoją konkurencyjność na lokalnym rynku.
Co więcej, aż 86% użytkowników, którzy szukają usług w sieci, sprawdza lokalizację w Google Maps, zaś blisko połowa wszystkich zapytań wpisywanych w Google to wyszukiwania lokalne. Jak duże możliwości dają tego typu frazy? Dowiedzmy się, analizując wolumen miesięcznych wyszukiwań dla wybranych lokalnych biznesów na podstawie raportu z narzędzia Senuto.

Jak zatem widać, liczba miesięcznych zapytań na frazy lokalne naprawdę sięga tysięcy. Osoby, które wpisują w wyszukiwarkę słowa kluczowe związane z określoną lokalizacją, bardzo precyzyjnie wiedzą, czego szukają. Dla firm z określonego sektora i zlokalizowanych w danym miejscu, które mają dobrą widoczność w sieci i są wyświetlane w wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania, takie wyszukiwanie może oznaczać prawie pewnego klienta.
Jak powinna wyglądać poprawnie uzupełniona wizytówka firmy w Google?
Aby skutecznie prowadzić wizytówkę Google Moja Firma, należy ją wypełnić wszystkimi ważnymi atrybutami. Optymalizacja pod SEO jest również konieczna, aby zapewnić wysoką widoczność w wynikach wyszukiwania. Dokładne uzupełnienie informacji na wizytówce pozwoli Ci zwiększyć zasięg i zainteresowanie Twoją firmą. Oto lista rzeczy, o których należy pamiętać, uzupełniając Profil Firmy w Google:
nazwa firmy;
kategoria;
adres i dane kontaktowe;
obsługiwane obszary;
godziny pracy;
parametr UTM;
lista rekomendowanych usług;
atrybuty;
opis firmy;
zdjęcia;
opinie;
wpisy;
statystyki.
Nazwa firmy
Nazwa firmy powinna być unikalna, prawdziwa i pełna. Aby w maksymalnym stopniu wykorzystać słowa kluczowe w opisie firmy, należy wykorzystać jedną, główną frazę kluczową, która najlepiej oddaje profil działalności. Z pomocą można wtedy wypełnić 750 znaków opisu, który powinien być unikalny, zawierać informacje o firmie i oferowanych usługach oraz wyróżniać ją spośród konkurencji. Brak opisu lub przesycony słowami kluczowymi opis może mieć negatywny wpływ na widoczność firmy, dlatego należy o niego odpowiednio zadbać.
Kategoria
Aby wypełnić wizytówkę Google Moja Firma, musisz określić profil swojej działalności za pomocą jednej kategorii głównej. Wybór ten jest ważny, dlatego w przypadku wątpliwości warto sprawdzić, jaką kategorię wybrali Twoi konkurenci. Po wybraniu kategorii głównej możesz dodać do niej aż 10 dodatkowych kategorii, jednak nie musisz wypełniać ich wszystkich – trzeba skupić się na konkretach. Pamiętaj jednak, że to kategoria główna ma największe znaczenie dla algorytmu Google.
Dane adresowe
Adres, jaki wskazujesz w swojej wizytówce, musi być prawdziwy, aby klienci mogli dotrzeć do Twojej firmy. Google może wymagać potwierdzenia adresu poprzez przesłanie zdjęcia szyldu lub kartki potwierdzającej, że pod wskazanym adresem znajduje się Twoja firma. Dodatkowo, prawidłowo ustalona lokalizacja w wizytówce umożliwi wyświetlenie nie tylko adresu, ale i powiązanej z nim kategorii.
Numer telefonu
Aby umożliwić potencjalnym klientom łatwy kontakt z Twoją firmą, dobrze jest uzupełnić wizytówkę Google Moja Firma informacją o numerze telefonu. Najlepiej wpisać tutaj numer stacjonarny, jeśli taki posiadasz. Dzięki temu każdy, mający pytania lub chcący umówić się na wizytę, będzie mógł szybko skontaktować się z Twoją firmą.
Witryna
Nie zapomnij dodać adresu internetowego Twojej strony internetowej, aby klienci mogli znaleźć więcej informacji o Twojej firmie. Dodając adres URL, warto również uwzględnić parametr UTM, który umożliwi mierzenie skuteczności kampanii reklamowych. Dzięki temu będziesz mógł przeanalizować liczbę użytkowników odwiedzających Twoją stronę po przejściu z profilu Google Moja Firma.
Atrybuty
Atrybuty w Mapach Google są przydatne, jeśli chodzi o zapewnienie klientom dodatkowych informacji o Twojej firmie. Dzięki nim możesz poinformować użytkowników np. czy oferujesz usługi na miejscu, czy można się umówić online lub czy budynek jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Te atrybuty są widoczne w profilu firmy w wyszukiwarce i Mapach Google, więc będziesz pojawiał się w wynikach wyszukiwania nawet wtedy, kiedy użytkownik szuka miejsc o określonych cechach.
Obsługiwane obszary
Jeśli Twoja firma zarówno przyjmuje klientów na adres stały, jak i świadczy usługi w terenie, możesz to zaznaczyć w wizytówce Google Moja Firma. Poza głównym adresem, istnieje możliwość dodania 20 obsługiwanych obszarów, dzięki którym klienci będą w stanie wybrać wizytę u Ciebie lub skorzystanie z Twoich usług. Natomiast, jeśli Twoja firma nie przyjmuje klientów na adres stały, pozostaw to pole puste i podaj tylko obszary, na terenie których świadczysz usługi.
Usługi
Usługi są niezbędne, aby jasno określić, co oferuje dana firma. Powinny one odzwierciedlać kategorie, które prezentuje na swojej stronie internetowej. Dzięki temu klienci mogą dokładnie zapoznać się z zakresem działalności kancelarii.
Godziny otwarcia
Jeśli prowadzisz wizytówkę Google Moja Firma, ważnym jest, abyś ustalił standardowe godziny otwarcia Twojej firmy. To bardzo istotna informacja dla klientów, którzy będą się sugerować wskazanymi godzinami i mogą chcieć odwiedzić Twoją firmę w podanych przedziałach czasowych.
Zdjęcia
Dodanie zdjęcia na wizytówce może znacząco wpłynąć na sposób, w jaki ludzie postrzegają Twoją firmę. Zdjęcia budynku, w którym znajduje się siedziba firmy, pozwolą lepiej ją przedstawić. Klienci chętnie zobaczą także zdjęcia Twojego zespołu czy wnętrza firmy. Do wizytówki firmy warto dodawać kilka rodzajów zdjęć, w tym:
zdjęcie do logo – zbuduje rozpoznawalność firmy w Google;
zdjęcie na okładkę – powinno nawiązywać do profilu działalności;
pozostałe zdjęcia firmy, które mogą zainteresować klientów.
Lokalne adresy URL
W wizytówce GMF można umieścić linki, które umożliwią klientom szybkie i bezpośrednie dotarcie do konkretnych podstron. Jest to szczególnie przydatne w przypadku usług, które wymagają umawiania się na wizyty. Takie rozwiązanie przyspiesza konwersję, ponieważ klient od razu trafia do miejsca, gdzie może dokonać określonej czynności.
Kontakt
Porozmawiajmy!
Nasi specjaliści pomogą w wyborze najlepszego rozwiązania dla Twojej kancelarii.
Creanso Sp. z o.o.
pl. Solidarności 1/3/5, piętro 5, pok. 505
53-661 Wrocław